Coffee Forums banner
161 - 180 of 3,176 Posts
Bedankt Dave, de Vostock klinkt als een erg interessante machine. Ik kan niet wachten om het eindproduct te zien en of ze het blijven maken en verkopen.

In theorie zou de Vesuvius in staat moeten zijn om te repliceren wat de Vostock of Londinium doen?
De Vesuvius kan het tot op zekere hoogte repliceren. De V-Vostock is ontworpen om beter te zijn en enkele van de problemen met prosumer enkele veerkrachthendels aan te pakken.
De LSM-groep in de V-Vostock kost ongeveer 40% meer, de temperatuur wordt nauwkeurig gehandhaafd, zelfs tijdens de pre-infusie. Plus het drukprofiel krijgt een veel betere extractie dan machines met enkele veren die slechts maximaal 7,5 bar tegen koffie ontwikkelen. Kijk hoe de druk daalt op een V-Vostock en stel je voor wat een machine die piekt op 7,5 bar tegen koffie doet voor het grootste deel van de shot.

Ik stond op het punt om een Elizabeth te nemen als mijn eerste echte semi-automatische machine, maar ontdekte toevallig dit draadje en ben erg geïnteresseerd in deze aankomende machine die veel van mijn verwachtingen lijkt te vervullen (eenvoudige en duurzame machine die gemakkelijker te onderhouden is dan mijn 15 jaar oude superauto, met een snelle opwarmtijd, een mix van bewezen technologieën en enkele 'cutting edge features' zoals 'handmatige profilering'). Iets boven mijn oorspronkelijke budget, maar het is erg verleidelijk en ik zie graag dat fabrikanten hand in hand met enthousiastelingen werken!

Geabonneerd!

@Eiffel De V-Vostok is absoluut iets nieuws in de hendelwereld, niet zomaar een herhaling van bestaande technologieën. Nog steeds gebaseerd op de fantastische LSM-hendelgroep, maar met de veranderingen die nodig zijn op hendelmachines om snel op te warmen, temperatuurstabiliteit en meerdere boilers te geven, waardoor de stoomdruk onafhankelijk is... plus de ingebouwde groepsdrukmeter en meer.

Het combineert het moderne met het beproefde, dus er zijn natuurlijk aan/uit-timers, PID-instellingen, touchscreen aan/uit etc... terwijl het toch ingesteld en vergeten kan worden.

Ik heb shots gehad van veel machines, waaronder hendels en zelfs met de Alpha1-testbank die ik heb, produceert het enkele van de best smakende shots die ik ooit heb gehad.

@Eiffel De V-Vostok is absoluut iets nieuws in de hendelwereld, niet zomaar een herhaling van bestaande technologieën. Nog steeds gebaseerd op de fantastische LSM-hendelgroep, maar met de wijzigingen die nodig zijn op hendelmachines om snel op te warmen, temperatuurstabiliteit en meerdere boilers te geven die onafhankelijkheid van de stoomdruk mogelijk maken... plus de ingebouwde groepsdrukmeter en meer.

Het combineert het moderne met het beproefde, dus er zijn natuurlijk aan/uit-timers, PID-instellingen, touchscreen aan/uit etc... terwijl het toch ingesteld en vergeten kan worden.

Ik heb shots gehad van veel machines, waaronder hendels, en zelfs met de Alpha1-testbank die ik heb, produceert het enkele van de best smakende shots die ik ooit heb gehad.
OK - na het lezen van de volledige thread hier en nu het andere forum waarnaar u linkte, ben ik zo dicht bij het sturen van de aanbetaling voor een Vostok, ik heb mijn keuze beperkt tot twee machines... tegenovergestelde uiteinden van het spectrum :D

Mijn nieuwe machine zal een van deze zijn of een Decent... neigend naar de V omdat deze (naar mijn mening) de betere bouwkwaliteit/levensduur biedt - ik ben niet van plan om te veel met profielen te spelen als ik een Decent zou bezitten, ik hou gewoon van het idee om het te kunnen gebruiken voor goede consistente shots... iets waarvan u zegt dat de V geen problemen mee heeft :)

Bedankt @DavecUK voor de contactgegevens van ACS. Ik heb van Paolo gehoord.

De eerste batch is volgeboekt. De tweede is ongeveer half volgeboekt. De prijs is ongeveer €2650 (inclusief verzendkosten, geloof ik) plus invoerrechten van ongeveer €120/€140.

Moet het aangesloten worden of is er een keuze uit een interne watertank om water voor Osmio Zero te vullen?

Bedankt

Bedankt @DavecUK voor de contactgegevens van ACS. Ik heb van Paolo gehoord.

De eerste batch is volgeboekt. De tweede is ongeveer half volgeboekt. De prijs is ongeveer €2650 (inclusief verzendkosten, geloof ik) plus invoerrechten van ongeveer €120/€140.

Moet hij aangesloten worden of heeft hij de keuze uit een interne watertank om water voor Osmio Zero te vullen?

Bedankt
Ik geloof dat ze allemaal interne tanks hebben, maat

OK - na het lezen van de volledige thread hier en nu het andere forum waarnaar u linkte, ben ik zo dicht bij het sturen van de aanbetaling voor een Vostok, ik heb mijn keuze beperkt tot twee machines... tegenovergestelde uiteinden van het spectrum :D

Mijn nieuwe machine zal een van deze zijn of een Decent... neigt meer naar de V omdat deze (imo) een betere bouwkwaliteit/levensduur biedt - ik ben niet van plan om al te veel met profielen te spelen als ik een Decent zou bezitten, ik hou gewoon van het idee om het te kunnen gebruiken voor goede, consistente shots... iets waar de V, zoals u zegt, geen problemen mee heeft :)
Om hieraan toe te voegen, welke grinder zou als een waardevolle metgezel voor de vostok worden beschouwd. Zou een niche "ok" zijn of zou een grinder in monolith-stijl met platte bramen vereist zijn?

@Holonomic Ik gebruik er een Niche mee en gebruik al 2 maanden een Solo. Beide werken prima voor mij, vanmorgen een fantastische Burundi Mpanga shot gemaakt met de Solo...zo zoet. Ik heb het gedaan door een video te maken om een pull met twee handen te laten zien voor iemand die het vroeg.

@Holonomic Ik gebruik er een Niche bij en gebruik al 2 maanden een Solo. Beide werken prima voor mij, vanmorgen een fantastische Burundi Mpanga shot gehad met de Solo...zo lekker. Ik heb het gedaan door een video te maken om een pull met twee handen te laten zien voor iemand die het vroeg.
Geweldig! Bedankt Dave (nogmaals)

Ik denk dat ik er een van deze zal nemen, gewoon omdat ik denk dat deze machine over 5 jaar nog relevant zal zijn, terwijl de fatsoenlijke (imo) goedkopere en mogelijk betere revivals of versies zal hebben (oké, misschien niet goedkoper omdat de prijs is vastgesteld).

Ik denk dat machines die de technologie in de fatsoenlijke gebruiken, de toekomst kunnen zijn, maar ik wacht liever tot die technologie wordt getransplanteerd in een meer "traditioneel" ogende machine.

Ik voel me een beetje ongemakkelijk bij het kopen van een machine waarover ik weinig tot geen recensies heb, laat staan dat ik hem ooit heb gezien... maar ik vertrouw op wat je hebt gezegd en het lijkt een winnende formule te zijn!

Geweldig! Bedankt Dave (opnieuw)

Ik denk dat ik er een van deze ga halen, gewoon omdat ik denk dat deze machine over 5 jaar nog relevant zal zijn, terwijl de decent (imo) goedkopere en mogelijk betere revivals of versies zal hebben (ok, misschien niet goedkoper omdat de prijs is vastgesteld).

Ik denk dat machines die de technologie in de decent gebruiken, de toekomst wel eens zouden kunnen zijn, maar ik wacht liever tot die technologie wordt getransplanteerd in een meer "traditioneel" ogende machine.

Ik voel me een beetje ongemakkelijk bij het kopen van een machine waarover ik weinig tot geen recensies heb, laat staan dat ik hem ooit heb gezien... maar ik vertrouw op wat je hebt gezegd en het lijkt een winnende formule te zijn!
Ik gebruik een niche en ben erg blij.

Prijs van de decent = geen kans voor mij. Ik weet zeker dat het geweldig is, maar ik heb geen tijd of budget om al dat experimenteren te doen. Ik kan ook niet anders dan te denken dat uiteindelijk veel van de instellingen effectief een hendel nabootsen. Ik kraak een decent helemaal niet af - zou er graag een hebben gehad en ermee hebben gespeeld. Net als met de monolith grinder - gepland voor na de loterijwinst en tweede en derde huizen die ik moet vullen.

Geweldig! Bedankt Dave (nogmaals)

Ik voel me een beetje ongemakkelijk bij het kopen van een machine waar ik weinig tot geen recensies over heb, laat staan dat ik hem ooit heb gezien... maar ik vertrouw op wat je hebt gezegd en het lijkt een winnende formule te zijn!
Ik kan het volledig begrijpen. Het Alpha1-testbed dat ik heb, is een 6 jaar oude behuizing (nu anders gemaakt), geen versteviging en de standaard versteviging in een V-behuizing is zelfs verwijderd, geen bodemplaat, alleen frisse lucht onder de machine... dus het is veel zwakker dan normaal (dus goed dat het normaal supersterk is). Mijn groep is god weet hoe oud en lekt (het is een ex-commerciële groep), stoom- en waterlansen gebruikt met stukken eruit, pomp vastgebonden aan de stoomketelbox aan de voorkant... het is een echte lappendeken....MAAR, het is de enige machine die ik nu wil gebruiken!

De productiemodellen zouden zoveel beter moeten zijn, ik ben best jaloers op mensen die ze zullen krijgen....dus als je het leuk vond wat je zag...dan zou je een traktatie moeten krijgen.

Ik kan het volledig begrijpen. Het Alpha1-testbed dat ik heb, is een 6 jaar oude behuizing (nu anders gemaakt), geen versteviging en de standaard versteviging in een V-behuizing is zelfs verwijderd, geen bodemplaat, alleen frisse lucht onder de machine...dus het is veel zwakker dan normaal (dus goed dat het normaal supersterk is). Mijn groep is god weet hoe oud en lekt (het is een ex-commerciële groep), stoom- en waterlansen gebruikt met brokken eruit, pomp met kabelbinders aan de stoomketelbox vastgemaakt...het is een echte noodoplossing....MAAR, het is de enige machine die ik nu wil gebruiken!

De productiemodellen zouden zoveel beter moeten zijn, ik ben best jaloers op mensen die ze zullen krijgen....dus als je het leuk vond wat je zag...dan zou je een traktatie moeten krijgen.
Betaling is verzonden :) jammer dat ik de eerste batch heb gemist, maar kijkend naar eind mei voor levering.

Geeft me tijd om te kijken naar een waterbron en tamper/verdeler tools etc :D

Edit: dit betekent dat ik afscheid moet nemen van mijn torr tamper :(

Dat is goed nieuws over de levering in mei - ik zit ook in de tweede batch. Door Paolo's bericht over onderdelen ging ik er het ergste van uit, vooral omdat ze weer in lockdown zitten. Ik kijk er vooral naar uit om bijgewerkte productiefoto's te zien.

Dat is goed nieuws over de levering in mei - ik zit ook in de tweede batch. Het lezen van Paolo's bericht over onderdelen deed me het ergste vrezen, vooral gezien het feit dat ze weer in lockdown zitten. Ik kijk vooral uit naar het zien van bijgewerkte productiefoto's.
De levering in mei is waarschijnlijk de optimistische kant van de zaak, kreeg die termijn gisteren in een e-mail... de tijd zal het leren! Ik denk dat ik de post over onderdelen gemist heb... een link daarheen? :)

Dat is goed nieuws over de levering in mei - ik zit ook in de tweede batch. Door Paolo's bericht over onderdelen te lezen, nam ik het ergste aan, vooral gezien het feit dat ze weer in lockdown zitten. Ik kijk vooral uit naar het zien van bijgewerkte productiefoto's.
Het lijkt erop dat ik wat in te halen heb, ik was er vandaag veel uit.....kreeg veel berichten hier en ik had nog een aantal andere zeer plezierige, langverwachte taken te verrichten.

Ik wist niet eens dat ze weer in lockdown zaten.

161 - 180 of 3,176 Posts