Coffee Forums banner
3,161 - 3,176 of 3,176 Posts
Ik wens iedereen een vrolijk kerstfeest.

Ik wil graag zeggen dat er in een koffiemachine geen goochelaar zit, het resultaat is meestal evenredig met wat je erin stopt en het resultaat is niet altijd optimaal. Over het algemeen, als er single boiler hx machines zijn en wat duurdere dual boiler, moet er een reden worden gevonden om meer geld uit te geven om een db machine te kopen. Ik wil het niet over andere machines hebben, soms is het kopen van een machine meer een emotionele beslissing dan een technische vraag, iedereen heeft een andere benadering van de vraag, het belangrijkste is om altijd te genieten van elke kop die iemand kan zetten, vooral op dit moment.
Fijne vakantie

Paolo Cortese
Bedankt Paolo en team!

Er is.

De middelste buis die erin gaat, heeft een kleine ring aan het einde. Als de ring de wand van het reservoir raakt, kan deze vast komen te zitten in de omhoogstand en de machine laten denken dat er water is.

Verzwaar de middelste buis met iets roestvrij of gebruik een stuk hardere pijp of een rietje op het dekselgat om de buis recht naar beneden te dwingen. Ik gebruikte in eerste instantie een stuk van een inch lang van de PVC-watertoevoerslang die bij de machine wordt geleverd, in de lengte doorgesneden en rond de middelste buis geplaatst waar deze door het deksel gaat.

Ik denk dat ik alle 168 pagina's heb gelezen en ik ben behoorlijk onder de indruk. Ik heb twee vragen. Ik las over een Vostok (ACS) enkele groep zonder pomp. Enig idee, wanneer dit beschikbaar zal zijn? Is er een adres waar ik de ACS Leva direct kan kopen?

Bedankt!

Ik zal de feedback hier plaatsen voor het geval het iemand anders kan helpen
Hallo,

Hoewel ik niet zeker weet of ik zoveel aan een Pavoni moet uitgeven, overweeg ik in de toekomst een nieuwe hendel. Ik weet dat dit een zeer nieuwe machine is die mogelijk in de eerste builds opstartproblemen heeft gehad, maar is het geluid naar uw tevredenheid opgelost?

Geen probleem.

Ik blijf hier, bedankt. Iedereen lijkt behulpzaam.
Wat ik niet begrijp is waarom de nieuwe eigenaren de schaamteloze reclame van een ander forum op dit forum toestaan.

Ik vind het ook vreemd dat dfk41 hier nog steeds post en niet geanonimiseerd is, nadat ik andere opmerkingen heb teruggelezen, zoals hij andere mensen adviseerde te doen. Er moet wel iets zijn aan deze plek waardoor hij steeds terugkomt.

Wat ik niet begrijp, is waarom de nieuwe eigenaren de schaamteloze reclame van een ander forum op dit forum toestaan.

Ik vind het ook vreemd dat dfk41 hier nog steeds post en niet geanonimiseerd is, zoals hij andere mensen adviseerde te doen. Er moet wel iets aan deze plek zijn waardoor hij steeds terugkomt.
Ja. Het lijkt erop dat de nieuwe eigenaren ook geen geweldig werk verrichten bij het filteren van spam, ik zie veel totaal irrelevante onzin.

Wat betreft het adverteren van andere forums, we hebben hier altijd dingen gelinkt naar andere forums: home barista, coffee geek, etc.

Bijvoorbeeld, LSOL staat nu op: https://www.****************

Ik zie daar geen probleem in. Het is ergens anders naartoe verhuisd, het is alleen maar eerlijk dat mensen het weten. Leden kunnen kiezen waar ze naartoe gaan, zoals ze willen, IMO. Geen kwaad.

Ja. Het lijkt erop dat de nieuwe eigenaren ook geen geweldig werk verrichten met het filteren van spam, ik zie veel totaal onsamenhangende onzin.

Wat betreft het adverteren van andere forums, we hebben hier altijd dingen gelinkt naar andere forums: home barista, coffee geek, etc.

Bijvoorbeeld, LSOL staat nu op: https://www.****************

Daar zie ik geen probleem in. Het is ergens anders naartoe verhuisd, het is alleen maar eerlijk dat mensen het weten. Leden kunnen kiezen waar ze naartoe gaan, zoals ze willen, IMO. Geen kwaad.
Er is een verschil tussen het citeren van een link, wat je hebt gedaan, en het schaamteloos werven van mensen dat gaande is in zowel de handtekeningen als de avatars van mensen. Het lijkt gewoon op het ronselen voor een ander forum.

Ik waardeer het dat dit forum is gebroken en dat de nieuwe eigenaren waarschijnlijk niet om de gang van zaken geven, maar sommige leden willen hier nog steeds graag zijn, dus waarom zouden we de dingen niet gewoon met rust laten.

Ik heb echter wel gemerkt dat je bijzonder behulpzaam bent, dus excuses voor de tirade, het is niet op jou gericht.

Hallo allemaal, na een lange gelukkige periode met Evo. Sinds enige tijd hoor ik een geluid (puff) van de stoomketel om de 30-40 seconden, wanneer de temperatuur boven de kookdruk ligt. Ideeën? Bedankt

/monthly_2022_02/925678534_WhatsAppVideo2022-01-27at18_35_01.mp4.1670179a9146bb5772fb3143e76c6e1b.mp4" type="video/mp4">
View attachment 62521
Dat is de 2 bar veiligheidsklep die je hoort, een snelle Google lijkt erop te wijzen dat 130C ongeveer 2 bar is, dus vermoedelijk werkt de klep correct en laat hij druk los, waardoor langzaam een ​​druppel water ontstaat die vervolgens de bovenkant van de ketel raakt en snel verdampt, vandaar de kleine puff die je hoort.

Hier is een super spannende video ervan:

Waarom het pas nu gebeurt? Dat kan ik niet uitleggen, hopelijk heb je de temperatuur onlangs verhoogd?

Eigenlijk schrap dat, het zou een 2,5 bar veiligheidsklep moeten zijn, dus ik denk dat dat betekent dat de klep niet correct werkt of dat de temperatuur te laag wordt aangegeven.

3,161 - 3,176 of 3,176 Posts