Laten we het hier niet over speelgoed hebben, dat is iets anders, items voor zen-mensen die zich niet druk maken om espresso-gerelateerde dingen, maar misschien wel om aspecten, ervaringen tijdens het zetten van een shot, materiaalkleuren en dergelijke, de stilte van geen geluid tijdens het zetten van een shot. Al die dingen zijn +++ maar ze hebben niets te maken met het resultaat in de kop.
Iedereen koopt wat hij wil, en prijst zijn product zoals hij wil, en mensen waarderen dingen verschillend. Ik heb vrienden die de Vesuvius evo leva niet zouden kopen, alleen al vanwege de grootte en het gewicht, niet vanwege de prijs of de kenmerken.
"De temperatuur op de Strietman-brouwgroep fluctueert binnen een verschil van 3ºC, dus je ideale brouwtemperatuur zal nooit meer dan -1,5c/+1,5 afwijken."
Met betrekking tot machines, als je de beste waarde wilt, heeft La peppina een 1C offset van de keteltemperatuur naar de groepstemperatuur (met scace) en als je het pid, kun je het water binnen 0,5C graden naar de gewenste temperatuur krijgen. Het warmt op in 6 minuten en je kunt het water na elke sessie altijd weggooien als je wilt. Het probleem ermee zijn de materialen.
Naar mijn mening zijn handmatige hendels leuk om te verkennen, maar ze geven je geen consistentie, of zullen nooit dingen beter doen dan een veermachine. Mijn vriend die de Pavoni heeft gepimpt en hem al meer dan 6 jaar gebruikt, kreeg vorig jaar een Peppina, hij zette betere shots na slechts 3 dagen, met een gemiddelde extractie van 24% terwijl hij op dezelfde koffie 22% op Pavoni had.