Coffee Forums banner
1,501 - 1,520 of 3,176 Posts
Om erachter te komen of het normaal is, kunnen we vermoedelijk vergelijken met de ervaring van de eigenaar van een izzo leva die dezelfde groep gebruikt (hoewel deze geen verwarmingspatronen heeft). @TomR heeft er een - Tom, komt er wat water door de groep als deze op temperatuur komt?
de izzo-groep heeft geen waterkamer

Mijn bezorgdheid was dat voor alle 4 de poten 'verwijderd' te zijn met de zachte zorg van DHS, dat mijn machine mogelijk interne schade heeft opgelopen. Ik maak me geen zorgen over de 20 ml die lekt... vooral als het normaal gedrag is voor deze groep.

De shots die ik krijg van mijn Evo zijn fantastisch! Ik moet tot nu toe bijna 20 shots hebben gemaakt... en de dichtstbijzijnde machines die ik kan noemen en die de diepte van smaken en crema kunnen leveren van de bonen die ik op mijn Dalian rooster, zijn de Vesuvius en de vintage Brugnetti Aurora.... inderdaad een groot compliment! En ik heb niet geëxperimenteerd met shots met afnemende temperatuur of de hendel tijdens een shot gemanoeuvreerd... gewoon de machine zijn ding laten doen.

Ik heb de groepsverwarmers ingesteld op 96,5 °C (om te compenseren voor het Bplus-scherm dat ik gebruik) en de watertemperatuur op 96 °C. Ik heb nog niet de behoefte gevoeld om iets te veranderen... maar is het niet geweldig om te weten dat ik het kan.... :classic_biggrin:

Wat Paolo zegt, waar ik niet op in wilde gaan (omdat het elke concurrentie helpt) ... de groep die in de Evo wordt gebruikt, is van binnen een beetje speciaal, hij ondersteunt de groepsverwarmers maar heeft een semi-verzadigd ontwerp. Wanneer de groep het water verwarmt, neemt het volume in de interne kamers toe en stroomt er een kleine hoeveelheid water uit het waterinjectiegat.

Het kan niet worden geëlimineerd en je zou het niet willen, want dit maakt de groep effectiever in het beheersen van de temperatuur en het verspreiden van warmte rond de groep. Het is geen probleem, tenzij het doorgaat wanneer de groep is opgewarmd.

P.S. Het uitzettende water heeft ook ergens nodig om naartoe te gaan ... anders kan het de inlaatklep beschadigen.
Bedankt, Dave.

Zodat ik het duidelijk in mijn hoofd heb...zeg je dat deze uitzetting en 20 ml initiële druppels deel uitmaken van het ontwerp van de gewijzigde groep en ALLE Evo's dit doen.

Klopt dat?

Ik heb de groepsverwarmers ingesteld op 96,5 °C (om te compenseren voor het Bplus-scherm dat ik gebruik) en de watertemperatuur ingesteld op 96 °C. Ik heb nog niet de behoefte gevoeld om iets te veranderen... maar is het niet geweldig om te weten dat ik het kan.... :classic_biggrin:
Er zou 8-10 °C moeten zitten tussen de instelling van de brouwketel en de groepsverwarmers. Dit komt omdat het water ongeveer zoveel verliest op zijn weg naar de groep. Bij uw instellingen zal de watertemperatuur, wanneer deze de groep bereikt, ver onder wat u wilt liggen. Ik weet niet zeker of de elementen in de groep de temperatuur weer kunnen opvoeren voor de shot, maar het systeem zal niet in balans zijn zoals het hoort te werken.

Terzijde, BPlus beveelt een 2/3 °C hogere brouwtemperatuur aan, maar alleen voor de 1e shot, want daarna is het temperatuureffect verwaarloosbaar omdat het is opgewarmd

Bedankt Steve...dat heb ik gelezen.

Ik heb net een shot gemaakt met de instellingen die ik heb sinds ik de machine heb opgezet en het was geweldig! Geen zuurheid die men zou verwachten van een te lage extractietemperatuur.

Ik ben nu naar behoren gecaffeïneerd, maar zal de temperatuur van de brouwketel op 105 °C zetten en het morgen proberen.

Ik heb de groepsverwarmers ingesteld op 96,5 °C (om te compenseren voor het Bplus-scherm dat ik gebruik) en de watertemperatuur ingesteld op 96 °C. Ik heb nog niet de behoefte gevoeld om iets te veranderen... maar is het niet geweldig om te weten dat ik het kan.... :classic_biggrin:
Ik heb ook het Bplus-spreidingsscherm 😂 oké, jij bent de officiële Evo-fluisteraar! Vertel ons alles wat je doet en deel recepten (Pi-tijd…etc.)

De temperatuur is zo jaren 90. Kun je geloven dat er mensen zijn die denken dat een stabiele temperatuurlijn zonder meer dan 0,5 °C daling goed is voor het maken van espresso? verzadigde groep temperatuur stabiliteit.

Temperatuur is gerelateerd aan de stoffen die je wilt extraheren. De laatste tijd speelt de fatsoenlijke club met ultra lage temperaturen op ultra lichte brandingen en de resultaten zijn waanzinnig goed.

Shot getrokken op 89 C geïnjecteerde pre-infusie temperatuur met een daling naar 84C uiteindelijke brouwtemperatuur (opzettelijk). Licht gebrande Ethiopië natural op Loring, gerust en bevroren. Smaak is mango en tropisch fruit yoghurt ijs, bergamot.

Temperatuur is een leuke experimenteerding, en ik ben blij dat ik het kan tweaken op Leva, ik hoop alleen dat er geen softwarebeperking is om onder de 90-88C te gaan zoals sommige andere machines hebben (DC geloof ik).

Over extractie gesproken, de bovenstaande shot was 18g in/46.2g uit met meer dan 25% EY (bij lage temperatuur).

Attachments

Er zou 8-10 °C moeten zitten tussen de instelling van de brouwketel en de groepsverwarmers
@Steevdee en @DavecUK Ik heb een vraag.

Hoewel dit een aanbevolen instelling is, zou de groepsverwarmer de temperatuur niet snel kunnen opwarmen en op het ingestelde niveau kunnen houden? Ik herinner me dat Dave zei dat het maar een paar seconden duurt. Maar hier zou het temperatuurverlies aanzienlijk zijn.

Het water zou de puck al 8-10 °C lager hebben geraakt, wat zuurheid veroorzaakt. De groepsverwarmer zou het temperatuurverlies al hebben gecorrigeerd, waardoor de zuurheid werd geminimaliseerd voordat er een paar druppels op de beker vallen. Wanneer de shot wordt getrokken, is het temperatuurverlies mogelijk geen probleem meer. @Paolo5 proefde geen zuurheid. Bedankt

@Like Medium Strong Coffee Ik denk dat het aan elke eigenaar is... Ik zou persoonlijk de groepsverwarmers niet op 96,5 zetten en ik zou altijd willen compenseren voor de delta tussen het water dat de brouwketel verlaat en de groep binnengaat. Dus ik zou waarschijnlijk mikken op zoiets als 95 groepsverwarmer, als ik het echt heel heet wilde... en 102 of 103 brouwketel.

Natuurlijk kan ik mensen niet meer helpen met temperaturen, omdat mijn testopstelling een ex-commerciële schrootgroep gebruikte en slechts een van de verwarmers goed paste... (6 jaar geleden pasten de verwarmers niet goed in de groepen)... andere pasvorm en de verwarmer die slecht paste op mijn zeer oude groep, brandde na een paar dagen door.

Ik heb gewacht op een up-to-date nieuwe groep onderkant, met de moderne verwarmingsfitting en ook omdat mijn waterklep ook ernstig lekt. Echter, ACS heeft er nooit een gestuurd... het zou ook een enorme klus voor me zijn om het in de Alpha te plaatsen vanwege de manier waarop het zich binnenin bevindt.

De Alpha was simpelweg een proof of concept en is in elk opzicht een veel slechtere machine dan de productiemachines.... effectief is het niets waard..

@DavecUK Veel dank aan u, Paolo en zijn team voor het ontwerpen en produceren van de geweldig mooie machine. We zullen altijd naar u opkijken voor deskundige begeleiding, advies, aanbevelingen voor reparaties en nog veel meer. Ik ben er zeker van dat de ACS het nodige zal sturen om de testbank up-to-date te houden. Het is ook in hun belang, aangezien het hen in de toekomst ook goed van pas zal komen. Ik denk dat u waarschijnlijk een testmachine van productiegraad nodig heeft om significante verbeteringen te plannen. IMHO, dit is wat de ACS zou kunnen / moeten doen, zonder welke het moeilijk zal zijn om erachter te komen wat wel of niet werkt, tweaks, enzovoort. 😊

Bewerken: Sorry, ik ben de handleiding vergeten, wat geen gemakkelijke taak is en ons enorm helpt. Bedankt @SL01 voor het opmerken.

1,501 - 1,520 of 3,176 Posts