Coffee Forums banner
1,401 - 1,420 of 3,176 Posts
Een vraag voor Dave, ik zie 1,5 bar op de wijzerplaat in de pre-infusiefase. Als ik de pre-infusiedruk wil aanpassen, hoe meet ik die dan? Door gewoon de drukschakelaar aan te passen, koffie in de portafilter te doen en te zien wat de nieuwe druk is? Ik heb geen blindfilter van deze maat, ik kan niet zien waarom ik het anders nodig zou hebben, maar zelfs als ik dat wel zou hebben, zou het dan een goed idee zijn om het te gebruiken?

Nog een vraag voor Dave: ik zie dat mijn reputatie, het aantal likes, mijn aantal berichten overtreft, krijg ik een badge? 😄
Een blindfilter is een heel slecht idee...omdat het erg gevaarlijk en lastig is om de portafilter te verwijderen (ik heb het geprobeerd zodat je het niet hoeft te doen). De beste manier is om het gewoon aan te passen en een koffie te zetten. Als je onthoudt hoeveel je het hebt gedraaid, dan heb je een redelijk goed idee van de volgende aanpassing.

Ik heb niets met badges te maken....dat is @Rhys

@Norvin Er is eigenlijk misschien een manier om het gemakkelijker en veiliger te maken... Ik moet later wat tests doen. Ik denk... met een koude machine, aanzetten, maar alle verwarmingen uitzetten... groep, boilers.. alles. Dan is alles koud.

Gebruik een rubberen afdichtingsschijf... hendel naar beneden trekken en met een geïsoleerde schroevendraaier de thermostaat afstellen op de pompdruk die u wilt. Waarschijnlijk omhoog werken, in plaats van omlaag (kosten, u kunt de druk niet aflaten).

Voor de veiligheid moet u de machine voor elke afstelling op het lichtnet aan/uit zetten... en niet alleen afstellen met de pomp die draait zoals ik zou doen, om de enorme ballache te voorkomen... Hoewel de schroef in de drukschakelaar van plastic is... je weet maar nooit, misschien stapt de fabrikant over op een metalen exemplaar (vandaar de geïsoleerde schroevendraaier).

Zet de machine uit en ontgrendel hem voorzichtig met een theedoek rond de groep totdat de druk ontsnapt. Het water is koud, dus de theedoek is er alleen maar om te voorkomen dat je een Mrs. puistenknaller krijgt. Met de machine uit en de boiler koud, zal de pomp niet draaien om de groep bij te vullen en zal er niets uit de boiler worden geperst.

Controleer ten slotte de hendel stevig terwijl u hem terugbeweegt naar de niet-gespannen positie.

Zou moeten werken!

De exacte maat zou een goede vraag zijn voor gebruikers die hun machines hebben ontvangen.

Het komt, denk ik (zoals de izzo leva) met een 53mm

iMS doet een 54,4mm (ik heb dit en het past op de IMS-manden die ik heb gekregen, niet super strak, maar prima.

TORR/Jens beveelt een 55mm aan

Wat het beste is, is een open vraag. Ik zou zeggen minimaal 54,4, hoewel ik geen enkele mand heb gekocht/getest.
Bedankt voor de info Daniel. Dus wacht even, is de LSM geen 54mm groep? Hoe werkt 55mm? Ik ga een IMS-mand kopen en ze specificeren 54,4mm. Gebruik je een standaard mand?

Lang verhaal met wat extra info gepost hierboven door @Norvin

Ik heb de IMS (54,4 mm) basis, handvat en bakjes.

Jen van Torr suggereerde dat 55 mm custom de beste maat is (en het zijn tampers van goede kwaliteit).

Voorlopig ben ik echter blij met de IMS tamper - goede kwaliteit, en het was relatief goedkoop (~£30) voor basis en handvat. Dus ik besloot om in ieder geval te wachten tot de machine arriveert voordat ik iets anders aanschaf.

Een week weg geweest, dus fijn om terug te zijn en nog wat shots te trekken. Ik blijf bij de groepsverwarmers die op 94 °C staan en de boiler op 104 °C. Heb wat Burundi Kibingo gewassen. De prominente smaaknotitie is limonade, dus dat geeft je een idee van het zuurgehalte. De eerste shot was 1,0 op de EKs - PI gedurende 20 seconden tot de eerste druppels. De tweede was 1,5 op de EKs met PI 15 seconden. Een vergelijking van de twee shots liet zien dat de eerste shot een meer gedempte zuurgraad had, terwijl de tweede helderder was, maar geen onaangename zuurheid had - de tweede had de voorkeur. Evo tovert zeker een glimlach op mijn gezicht en maakt dat ik meer espresso wil. Omdat ik erg blij ben met de resultaten die ik tot nu toe behaal, zie ik het voorlopig niet zitten om met het verhogen van de PI-druk te spelen.

Ik kijk ernaar uit om notities te vergelijken met eigenaren die de voorkeur geven aan lichtere brandingen.

Ten tweede was 1,5 op de EKs
Als je dit zou plaatsen op de lagere, middelste en hogere instellingen van de espresso-maalgrootte, waar zou dit dan zijn? Ik ben me ervan bewust dat dit moeilijk te interpreteren is zonder specifieke molen, maar ik probeer een ruw idee te krijgen van je maalgrootte voor lichtere brandingen.

Heb je al vergelijkende shots getrokken voor medium brandingen? Bedankt

Als je dit zou plaatsen op de lagere, middelste en hogere instellingen van de espresso-maalgrootte, waar zou dit dan zijn? Ik ben me ervan bewust dat dit moeilijk te interpreteren is zonder specifiek te zijn voor de molen, maar ik probeer een ruw idee te krijgen van je maalgrootte voor lichtere brandingen.

Heb je al vergelijkende shots getrokken voor medium brandingen? Bedankt
EK-bezitters zijn er goed in om te malen op of bijna nul met koffiemolens. De wijzerplaat van EK's gaat van nul tot 16. Mijn EK's is uitgerust met SSP-molens. Mijn bereik voor lichtere brandingen kan tussen 0,5 en 1,0 liggen met de Londinium LR. Als ik naar 0,5 zou gaan, zou ik de Evo verstikken. De gebruikte instellingen zijn ook met zeer licht tampen. Het lijkt erop dat de Evo in dit vroege stadium meer speling geeft voor espresso-instellingen.

Heb geen medium brandingen geprobeerd, maar als het bovenstaande mogelijk is met lichtere brandingen, zal medium gemakkelijk zijn.

@The Systemic Kid Op welke PI heb je het ingesteld?
Zoals het kwam, Dave, leest 1,5 bar en ik ga het daarbij laten. Het is nog vroeg, maar ik begin de mening te vormen dat, voor lichtere roasts, temperatuur de belangrijkste variabele is, niet PI-druk en dat het kunnen regelen ervan via de groepsverwarmers mogelijk een game changer is. Maar we zullen meer feedback nodig hebben van andere Evo-bezitters die, net als ik, van lichtere roasts houden.

Laatste keer en excuses voor het hacken van deze thread met mijn onzin, maar die foto van DeLorian is alleen genomen omdat ik mijn telefoon nog in mijn hand had nadat ik deze foto van de ergste tragedie die ik ooit heb meegemaakt, had genomen.

Kijk alsjeblieft niet naar deze afbeelding, tenzij je in staat bent om met ernstig hartzeer om te gaan.

Attachments

1,401 - 1,420 of 3,176 Posts