@Norvin Er is eigenlijk misschien een manier om het gemakkelijker en veiliger te maken... Ik moet later wat tests doen. Ik denk... met een koude machine, aanzetten, maar alle verwarmingen uitzetten... groep, boilers.. alles. Dan is alles koud.
Gebruik een rubberen afdichtingsschijf... hendel naar beneden trekken en met een geïsoleerde schroevendraaier de thermostaat afstellen op de pompdruk die u wilt. Waarschijnlijk omhoog werken, in plaats van omlaag (kosten, u kunt de druk niet aflaten).
Voor de veiligheid moet u de machine voor elke afstelling op het lichtnet aan/uit zetten... en
niet alleen afstellen met de pomp die draait zoals ik zou doen, om de enorme ballache te voorkomen... Hoewel de schroef in de drukschakelaar van plastic is... je weet maar nooit, misschien stapt de fabrikant over op een metalen exemplaar (vandaar de geïsoleerde schroevendraaier).
Zet de machine uit en ontgrendel hem voorzichtig met een theedoek rond de groep totdat de druk ontsnapt. Het water is koud, dus de theedoek is er alleen maar om te voorkomen dat je een Mrs. puistenknaller krijgt. Met de machine uit en de boiler koud, zal de pomp niet draaien om de groep bij te vullen en zal er niets uit de boiler worden geperst.
Controleer ten slotte de hendel stevig terwijl u hem terugbeweegt naar de niet-gespannen positie.
Zou moeten werken!