Ik heb al een terugbetaling van de fabrikant gehad, maar ze konden geen vervanging sturen vanwege de Brexit, dus ik dacht dat ik het zou proberen te repareren.
Interessant, dat klinkt eerlijk gezegd iets boven mijn expertise!Misschien de onderdrukkingscondensator. Het is een vierkante plastic behuizing met X2 erop gestempeld en iets in de regio van 0,4 tot 0,6 uF capaciteit. Meestal op de hoofd-PCB over de live en neutraal. Ze zijn goedkoop, dus het proberen waard.
De fabrikant heeft me eigenlijk al terugbetaald (maar kon geen vervanging sturen). Ik vind het gewoon jammer om het in de prullenbak te gooien als het gerepareerd kan worden.@Russ09 Hallo Russ, valt het nog onder de garantie of is deze verlopen?
Indrukwekkend dat je dit hebt kunnen repareren! Ver boven mijn technische vaardigheden.Alles gerepareerd, weer in elkaar en werkend. Makkelijke klus.
Als 'pay it forward' zal ik het in de te koop sectie plaatsen voor wat ik ervoor betaald heb, wat niet veel was!
Dat is heel aardig. Ik neem aan dat het hetzelfde probleem is, het klinkt erg vergelijkbaar met dat van OP.Ja, ik zal er naar kijken. Als het alleen de condensator is, doe ik het voor niets. Natuurlijk geen garantie dat dat het probleem zal zijn, maar de kans is groot. Een beetje een gok van jouw kant, het is aan jou.
Heb je hier ooit een oplossing voor gevonden? De mijne doet hetzelfde.Is dit hetzelfde probleem dat hier wordt besproken of heb ik een ander probleem?
Het doet hetzelfde als je ook bonen maalt
View attachment 59384
Het is me gelukt om de machine te repareren. De condensatoren waren in orde en binnen de specificaties toen ik ze desoldeerde en testte. Het probleem zat in de versnellingsbak waar een stalen schijf onder de braam op zijn plaats werd gehouden tegen een plastic tandwiel met veren en kogellagers. De veren en kogellagers zaten los in de versnellingsbak, waardoor de schijf en het tandwiel gewoon langs elkaar glipten. Ik heb de veren die door de tandwielen waren aangevreten terug in vorm gebogen en ze en de kogellagers teruggeplaatst. Nu kan de machine moeiteloos malen. Ik weet niet waarom de machine in de eerste plaats kapot was, aangezien het een ongebruikt vorig demomodel uit een winkel was. Ofwel een klant in de winkel had hem kapot gemaakt door iets te proberen te malen dat geen koffieboon was, ofwel enkele van de veren en kogellagers waren al losgekomen tijdens de montage in de fabriek.De motor van mijn Wilfa WSCG-2 is erg zwak en slaat af als ik meer dan één boon tegelijk maal. Het is nieuw oud voorraad, dus hij was nog nooit gebruikt voordat ik hem kreeg, maar hij valt ook niet meer onder de garantie.
Ik heb hem uit elkaar gehaald en de 0,33uF condensator gevonden, maar in plaats van grijs is hij geel met een pin-afstand van 20 mm en de printplaat ziet er ook anders uit dan die op de foto's hierboven. Er zit ook nog een andere gele condensator aan de voorkant van de printplaat met een waarde van 0,1uF. Zou het probleem met mijn apparaat nog steeds de condensator kunnen zijn, of heb ik een bijgewerkte versie en is het probleem iets anders?
Je moet meer verwijderen dan alleen de 4 schroeven aan de onderkant. Er zijn 6 beveiligingsschroeven en 3 moeilijk bereikbare sterschroeven. Deze video toont de demontageprocedure.Kan iemand laten zien hoe het te demonteren? Ik heb de 4 schroeven aan de onderkant eruit gehaald, maar ik kan het niet uit elkaar krijgen. Ik weet niet hoeveel kracht ik kan gebruiken en waar.