Coffee Forums banner

Sage Oracle bereikt geen temperatuur

57K views 52 replies 28 participants last post by  medikoo  
#1 ·
Hallo, ik heb een Sage Oracle. Gisteren kwam er stoom uit de hoofddispenser en bleef deze een tijdje komen nadat hij was uitgeschakeld. Vanmorgen heb ik hem ontkalkt, wat in orde leek, maar toen hij klaar was, begon hij het water normaal te verwarmen, maar kwam niet boven de 70 graden uit. Ik heb hem een paar keer uitgeschakeld en laten staan, en als ik hem aanzet, stijgt de meter normaal, maar komt nooit verder dan 70-73 graden, hoe lang ik hem ook laat staan. Hij is ook gestopt met het maken van het rommelende geluid dat gebeurt wanneer de machine wordt aangezet.
Koffie nodig?

#4 ·
Hoe oud zijn deze machines? Vallen ze onder de garantie?

Er moet wel iets misgegaan zijn met de besturingscircuits als hij daadwerkelijk 70 graden wordt.

Teleurstellend - vooral met Kerstmis.

This post has been deleted
#7 ·
Hallo Rob, ik realiseer me dat dit een oud bericht is, maar hetzelfde probleem is net gebeurd met mijn vrij nieuwe Oracle, direct na het doen van de eerste ontkalking. - Vastgelopen op 70 graden. Ik vroeg me gewoon af hoe dit uiteindelijk is opgelost voor uw machine?
Succes! Tijdens de eerste ontkalkingscyclus herinner ik me dat er geen vloeistofstroom was toen ik de twee kleppen opende na zowel de ontkalkingscyclus als de daaropvolgende spoelingen. Dus ik denk dat een of beide boilers lucht vastzaten en/of de kleppen verstopt zaten met wat kalk. Dus toen ik in eerste instantie terugging naar de normale werking, denk ik dat de boiler(s) slechts gedeeltelijk waren gevuld, waardoor de watertemperatuur de doelstelling niet bereikte en vastliep op 71-72 graden en continu probeerde op te warmen tot het ingestelde punt. Dus.... Nadat ik het een nacht had laten staan, herhaalde ik de hele ontkalkingsbewerking om te proberen stukjes kalk op te lossen die door de eerste poging waren losgemaakt en tijdens de timer van 20 minuten opende ik de stoomklep naar de handmatige positie gedurende een paar seconden voor het geval dit hielp om de boiler te vullen. Toen ik werd opgedragen de boilers na de ontkalking en elke daaropvolgende spoeling te legen, kreeg ik veel stroming van heet water en stoom toen ik de twee kleppen opende. Toen het terugging naar de normale werking, merkte ik dat het ongeveer een kwart van een volle tank water trok om de boilers te vullen, wat het niet had gedaan toen ik het probleem had, daarna warmde het volledig op tot de doeltemperatuur. Dus ik geloof dat dit probleem van het niet bereiken van de temperatuur puur te wijten was aan een gebrek aan priming en het verwijderen van lucht uit de boilers, mogelijk veroorzaakt door een geblokkeerde of luchtgeblokkeerde afvoerklep in mijn geval.

#6 ·
Hallo Rob, ik realiseer me dat dit een oud bericht is, maar hetzelfde probleem is net gebeurd met mijn vrij nieuwe Oracle, direct na het eerste ontkalken. - Vastgelopen op 70 graden. Ik vroeg me gewoon af hoe dit uiteindelijk voor uw machine is opgelost?

#9 ·
Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb mijn machine gisteren ontkalkt en nu lijkt het erop dat ik niet boven de 70-71 graden kom. Ik heb geprobeerd de stroom 's nachts uit te schakelen en ik heb het ontkalkingsprogramma nog twee keer extra uitgevoerd zonder succes. Nog steeds vast op 70-71 graden...

#12 ·
Ik las dit op een ander forum:

Het is hoogstwaarschijnlijk een luchtsluis in het systeem... Met de machine uit en afgekoeld, open en leeg de stoomketel (een aan de rechterkant). Met de aftapschroef nog open, zet de machine aan en je zou de pomp moeten horen draaien; wacht tot je water ziet komen - en laat het een paar seconden lopen terwijl je de schroef sluit (je kunt het lekbakscherm verwijderen om beter te zien). Laat het zich vullen en kijk of het op temperatuur komt. Zo niet, herhaal dan het proces met de brouwketelschroef aan de linkerkant.

Bron (https://www.home-barista.com/espresso-machines/breville-dual-boiler-five-years-on-t45361-840.html)

#14 · (Edited by Moderator)
Werkt !! Volharding loont en bedankt voor het advies.

Een combinatie van wat hierboven staat, werkte. Eén boiler vulde niet goed, daarna de andere ... aaargh! Tijdrovend maar uiteindelijk toch gelukt.

De klep open laten staan en het proces daarna opnieuw starten, kreeg beide boilers aan de praat. Aan het einde was het duidelijk aan de hoeveelheid water die eruit kwam toen ik ze leegde, dat ze zich in eerste instantie niet goed hadden gevuld.

Toen beide boilers eindelijk werkten na de eerste reiniging met ontkalker, besloot ik daarmee verder te gaan en de tanks vervolgens handmatig te legen met stoom en portafilter. Ik deed nog 2 tankvullingen 'handmatig' en het water rook niet naar chemicaliën, dus ik ben blij dat het goede koffie zal maken!

Ik zal me de volgende keer niet haasten om te ontkalken!! Vooral omdat de waarschuwing er eigenlijk niet was en ik probeerde goed te zijn en het super schoon te houden. 3,5 maanden oud, geen ontkalkingswaarschuwing, maar de volgende keer zal ik me niet haasten en weten wat ik kan verwachten.

#16 ·
Ik heb alle verschillende adviezen geprobeerd zonder succes, dus het is koffieklassieker to the rescue op vrijdag.

Het maakt me wel ongerust dat het ontkalken van de machine volgens de instructies van Sage ertoe heeft geleid dat er een sonde of thermoschakelaar vervangen moet worden.

Ross

#17 ·
Nieuwe poster hier, maar wilde graag mijn ervaring delen om anderen te helpen.

- Nieuwe (2 maanden oude) Sage Oracle

- probeerde te ontkalken; de temperatuur kwam daarna niet boven de 70 graden of zo uit.

- sprak met Sage support die adviseerde dat het waarschijnlijk een luchtbel is. Ze stuurden me instructies per e-mail om het op te lossen - in principe de watertank half vullen, de machine 45 graden naar voren kantelen en aanzetten, vasthouden tot de temp > 70.

- dit werkte, ik heb weer koffie

Ik ben er niet zeker van of ik de machine goed heb ontkalkt, dus ik zal waarschijnlijk over een paar dagen proberen het programma opnieuw uit te voeren. Maar het lijkt erop dat de instructies om slechts 1 liter ontkalkingsoplossing te gebruiken problematisch zouden kunnen zijn.... het ontkalkingsprogramma lijkt meer nodig te hebben.... en ik vraag me af of dat de luchtbel heeft veroorzaakt....

#19 ·
Nieuwe poster hier, maar wilde mijn ervaring delen om anderen te helpen.

- Nieuwe (2 maanden oude) Sage Oracle
-probeerde te ontkalken; temperatuur ging daarna niet boven de 70 graden of zo.
- sprak met Sage support die adviseerde dat het waarschijnlijk een luchtbel is. Ze stuurden me instructies per e-mail om dit op te lossen - in principe de watertank half vullen, de machine 45 graden naar voren kantelen en aanzetten, vasthouden tot temp > 70.

- dit werkte, ik heb weer koffie

Ik ben er niet zeker van of ik de machine goed heb ontkalkt, dus ik zal waarschijnlijk over een paar dagen proberen het programma opnieuw uit te voeren. Maar het lijkt erop dat de instructies om slechts 1 liter ontkalkingsoplossing te gebruiken problematisch zouden kunnen zijn.... het ontkalkingsprogramma lijkt meer nodig te hebben.... en ik vraag me af of dat de luchtbel heeft veroorzaakt....
Ik heb nu hetzelfde probleem. Ik heb een paar vragen over uw oplossing:

- Moest u de machine langer uit laten staan om af te koelen?
- Moest u iets met de kleppen doen? Waren ze gesloten tijdens het kantelen?

#18 ·
De tanks bevatten 900 ml, dus 1L is waarschijnlijk wat weinig. Ik weet niet zeker hoe laag de tank kan gaan voordat hij met vullen komt. Misschien mengen tot 1,1L.

Ik gebruik een DB maar tanks en sanitair etc zijn hetzelfde als de Oracle. Ik kan me niet herinneren dat ik dit probleem eerder heb zien vermelden. Ik vraag me af of het aan de instructies in de handleiding ligt. Het begint met de machine 4 uur uit te zetten. Oké, die afvoer zal koel zijn, maar de machine warmt weer op als de ontkalker erin gaat, dus als die wordt afgetapt, zal hij heet zijn.

Ik laat de machine opwarmen en ga dan ontkalken. Ik tap eerst de brouwketel af om er zeker van te zijn dat hij ook afloopt. De linkse schroef. Het is vrij duidelijk wanneer de stoomketel leegloopt, rechtse schroef. De brew heeft misschien de 1 kopje knop nodig.

Ik laat de machine ook 20 minuten aan staan bij elke spoeling en ga er na 20 minuten bij de laatste uit. Het is mogelijk om de spoelingen te versnellen - zoals vermeld in de handleiding, door op de knop voor één kopje te drukken.

Ik heb ook ontkalkt door de ontkalker na de eerste 20 minuten niet af te tappen om hem nog eens 20 minuten in de machine te laten zitten. Dit was omdat de enkele 20 minuten niet alle kalk verwijderden. Lang verhaal, daar zal ik je niet mee vervelen.

#20 ·
Waarschijnlijk NIET van toepassing op de verschillende problemen hier, maar bij drie afzonderlijke gelegenheden toen ik mijn Oracle startte, is deze slechts op 72 graden opgewarmd en daarna gestopt met opwarmen. Dit was niet na een ontkalkingsoperatie.

De schuldige was blijkbaar ik! Het lijkt erop dat ik de stoomregeling per ongeluk op handmatig heb gezet terwijl ik iets van achter de machine pakte. Nadat ik in paniek raakte dat mijn machine defect was, merkte ik gelukkig dat de stoomregeling niet in de uit-stand stond en zette deze dienovereenkomstig terug. De machine bleef echter pas verwarmen nadat ik de heetwaterknop had gebruikt om wat water af te tappen, waarna de machine weer opwarmde tot de ingestelde temperatuur - phew!

De ontkalkingsprocedure lijkt een beetje wisselvallig te zijn - ik gebruikte de aangegeven 1 liter water de eerste keer en de machine stopte halverwege met iets te doen met een "tank vullen"-fout? Ik vulde de tank bij met een beetje water, toen ik het merkte, totdat de fout verdween en het ontkalken blijkbaar OK was.

Vervolgens heb ik Puly ontkalker gebruikt, waarvoor 1,5 liter water nodig is, dus ik heb dat probleem niet meer gehad, hoewel ik nu altijd de 1-kopknop moet gebruiken om de stroom uit de brouwketel op gang te brengen als ik deze probeer te legen?

#21 · (Edited by Moderator)
De DB is hetzelfde. Soms loopt de brouwketel leeg en soms is de 1-kops knop nodig om hem op gang te krijgen. Het komt waarschijnlijk door water en oppervlaktespanning - het heeft gewoon een beetje hulp nodig om op gang te komen. De afvoerbuizen hebben een smalle diameter. Ze moeten hoge druk weerstaan, dus ze gebruiken dezelfde buis en connectoren die elders worden gebruikt.

De boilers bevatten ~900 ml, dus 1 l is een beetje krap. Ik heb 1,1 l gebruikt. Sage's eigen ingenieurs gebruiken Puly ontkalker.

De DB gebruikt dezelfde interne onderdelen. Sommige mensen ontkalken niet en zeggen dat de machine dan problemen heeft. Ze gebruiken mogelijk bepaalde merken flessenwater om ontkalken te voorkomen. Het is het feit dat ze niet ontkalken, wat waarschijnlijk de problemen veroorzaakt. Hetzelfde kan gebeuren met kraanwater als het niet vaak genoeg wordt gedaan. Slib kan zich ophopen in de bodem van de boilers en ontkalken reinigt waarschijnlijk de niveausondes erin. Problemen zoals die kunnen de klepfout veroorzaken die kan optreden tijdens het ontkalken - tanks die niet leeglopen wanneer ze dat wel zouden moeten. :) Als het vastzit, is er een video op YouTube over het ontkalken van de allereerste DB toen deze nog geen aftapkranen had.

Ik heb nog nooit gehad dat mijn machine het water na het ontkalken niet meer volledig verwarmde. Ik sla de procedure niet vroegtijdig over en laat altijd de volledige 20 minuten toe voordat ik stop. ;) Maar misschien heb ik geluk gehad. Afgezien van hier en recent heb ik geen melding van dit probleem gezien. Het openen van een kraan maakt wel zin, aangezien de machine op elk moment kan beslissen om water in de boilers te doen, zelfs bij het opstarten. Wanneer er echter stoom wordt getrokken, doet hij dat niet. Hij doet het waarschijnlijk wel op een bepaald moment als er genoeg is afgetapt en dat lijkt veel meer te zijn dan wat mensen in de praktijk gebruiken. Hij kan beslissen om water toe te voegen tijdens het ontkalken.

Wanneer mensen stoomproblemen hebben, vertelt Sage hen om de stoompijp te ontkalken. Dus wanneer ik ontkalk, gebruik ik de stoomselector kort een paar keer en laat ik gewoon een beetje nat spul naar buiten komen in plaats van stoom, zeg om de 5 minuten.

#22 ·
Ik heb geen enkele ontkalking overgeslagen, sterker nog, ik heb vroegtijdig een ontkalking uitgevoerd (na 6 maanden met de machine).
Natuurlijk, aangezien ik de machine gereviseerd heb gekocht (van de Duitse servicepartner), kan er al wat opbouw zijn geweest voordat de teller werd gereset.

Aangezien ik geen gedetailleerde beschrijving hoefde te geven toen ik de servicehotline belde, neem ik aan dat de fout niet al te ongebruikelijk is.

De oplossing die voor mij werkte, was beide kleppen openen en de machine zo een nacht laten staan. Nadat ik de machine 's ochtends had aangezet, sloot ik de kleppen weer en kantelde ik de machine 45 graden naar voren en hield ik hem zo vast terwijl de tanks zich vulden.
De volgende ontkalking in de middag verliep zonder problemen.

Het enige waar ik me over blijf verbazen: volgens de instructies op mijn oracle touch vulde ik eerst de tank met een mengsel van ontkalker en 1 liter warm water en vulde ik de tank vervolgens tot de max. Pas daarna begon ik met de volgende stap van het proces. Omdat dit de verdunning van de ontkalker behoorlijk verhoogde, vraag ik me af of er hier een vertaalprobleem aan de orde is of dat de Oracle Touch echt deze zwakkere oplossing nodig heeft.

#23 ·
Voor zover ik weet, moet de ontkalker worden gemengd volgens de instructies, zodat de boilers worden geleegd en daarmee worden gevuld. Dan wordt de tank voor het spoelen gespoeld en gevuld met schoon water. Daarna twee keer legen en vullen met schoon water.

De DB doet dit met een druk op de knop voor elke fase. Dat start een timer van 20 minuten, de tanks worden daarna geleegd, zodat de machine 20 minuten lang met ontkalker wordt gevuld. Ik laat het ook 20 minuten staan ​​als het wordt bijgevuld met vers water.

;) Dus een andere manier om het te zeggen. Doe de ontkalkeroplossing in het reservoir. Selecteer de ontkalkingsmodus. Leeg de tanks. Dan druk ik in mijn geval op de knop die de timer van 20 minuten start, enzovoort.

#24 · (Edited by Moderator)
Dit kan allemaal een beetje verwarrend worden - niet geholpen door het feit dat er minstens 3 verschillende versies van de gebruikershandleiding voor de Oracle lijken te zijn met enigszins verschillende instructies!

Ik heb nu een luchtvergrendelde pomp gehad - die een heel naar geluid maakt - maar omdat ik net een reinigingscyclus had gedaan, met Puly Caf, en ook een nieuw waterfilter had geplaatst, had ik een redelijk goed idee waar het zou zijn! Ik haalde het filter eruit en week het opnieuw, en schudde het krachtig in een kom met water, plaatste het terug en na veel gorgelen en pompen slaagde ik erin de luchtvergrendeling te verhelpen.

@FrogWat betreft de ontkalkingsprocedure zou ik de tank niet bijvullen nadat ik de ontkalkingsoplossing heb gemengd, omdat je deze onmiddellijk verdunt, dus het had geen zin om in de eerste plaats 1 liter af te meten? Zoals hierboven vermeld, hebben de boilers ongeveer 900 ml nodig, dus rekening houdend met fouten en de gevoeligheid van de niveauschakelaar, heb je waarschijnlijk ongeveer 1,2 liter ontkalkingsoplossing nodig om de fout "tank vullen" te voorkomen. Omdat de boilers slechts één keer met ontkalkingsoplossing worden gevuld, blijft alles boven de 1,2 liter in de tank achter en wordt het gewoon verspild wanneer je de tank moet spoelen voor de spoelcycli.

Eén ding dat vreemd lijkt in de instructies is dat er staat dat je niet met ontkalken moet beginnen totdat de machine 4 uur heeft kunnen afkoelen - vermoedelijk vanwege het mogelijke gevaar van het vrijkomen van stoom via de afvoerklep? Dan, nadat de ontkalkingscyclus is voltooid en voordat je gaat spoelen, wordt je verteld om de afvoeren, één voor één, te openen terwijl de machine duidelijk nog heet is! Misschien wordt de temperatuur van de stoomketel tijdens het ontkalken op een lagere waarde gehouden, zodat deze niet (veel) stoom produceert?

Ik moet toegeven dat ik altijd mijn vingers gekruist heb als ik ontkalk, omdat het lijkt alsof bij een groot aantal machines/gebruikers hier de dingen misgaan met geblokkeerde kleppen/buizen/niet afvoeren etc.

#25 ·
De oude filters moesten behoorlijk goed weken om ze te vullen. De nieuwe kunnen erger zijn en dieper water nodig hebben.

Het afkoelen verward me ook. Maar de volgende keer ga ik het aanzienlijk laten afkoelen. Ik heb een keer ontkalkt en twijfelde of de brouwketel volledig leegliep, dus ben ik daar eerst mee begonnen. Ging deze keer niet goed en ik vraag me af of het kwam doordat de stoomketel op volle hitte stond. Het brouw water gaat door een warmtewisselaar in de stoomketel voordat het in de brouwketel gaat. Het is een van de redenen waarom ze een goede thermische stabiliteit hebben op brouw water. De bediening is ook ongebruikelijk. 2 sensoren.

Als ik twijfel of de brouwketel in het bijzonder niet volledig leegloopt, doorloop ik het hele proces opnieuw. De eerste keer dat ik dat deed, had het een interessant effect. De kookgeluiden verdwenen langzaam toen de temperatuur de ingestelde waarde bereikte. Vroeger niet. Het was een gereviseerde machine uit het VK, dus ik kan aannemen dat hij is ontkalkt voordat ik hem ontving en ik heb hem toch ontkalkt zodra hij aankwam. Ik kan alleen maar aannemen dat dit niet alle kalk heeft verwijderd - de 2 achter elkaar deden dat wel. Daarvoor bouwde kalk zich gewoon op de kalk op die er al was. Kalk op verwarmingselementen betekent dat ze niet zo effectief verwarmen en water de neiging heeft om te verdampen waar er geen is - verstoort de PID als gevolg. De kalk kan afschilferen en de bodem van de ketels dichtslibben, waardoor de machine kan denken dat de tanks niet zijn leeggelopen. De niveausondes moeten mogelijk worden schoongemaakt. Kortom, problemen tijdens het ontkalken zijn waarschijnlijk te wijten aan het te laat doen.

Ik woon in B'ham. Zeer zacht water, maar nadat ik dit hier had vermeld, merkte iemand van Severn Trent op dat ze bij tekorten water uit allerlei plaatsen halen om de toevoer op peil te houden. Dus mijn water kan soms wel eens harder zijn dan het zou moeten zijn. We ontkalken nooit een waterkoker, want jarenlang gebruik laat geen merkbare afzetting achter. Mijn stoomketel verkalkt wel. Ik heb mijn machine ingesteld op een paar graden harder dan de teststrip aangeeft. Ik heb gespeeld met het idee om hem zo hoog in te stellen als hij gaat. Misschien bij de volgende ontkalking om te zien hoe lang het duurt.

Ik heb problemen gehad met wat lijkt op kalkslib op de poorten van het magneetventiel. Het veroorzaakte het gevreesde magneetventielgeratel. Ik heb het gedemonteerd en schoongemaakt met mijn duim en dat heeft het verholpen. Ik moet me afvragen of de schoonmaakaanduiding betrouwbaar is, dus doe dat een keer per maand samen met het schoonmaken van het douchescherm en erachter - dat doe ik voor de backflush, want het heeft geen zin om wat er is terug in de machine te blazen.

#26 ·
Ja, die van mij zijn van het nieuwe type, erg duur, filters! Ik heb onlangs een nieuwer type onder-de-gootsteenfilter geïnstalleerd dat een aparte kraan voedt die ik gebruik voor de Oracle en de waterkoker, die dezelfde functies heeft als het Sage-filter - koolstof + geïoniseerde harskorrels - en ongeveer 8 keer groter en goedkoper is! Daarom zal ik me waarschijnlijk niet meer bezighouden met de interne Sage-filters. Ik heb de waterhardheid na het filter getest en die komt uit op 120, wat ik redelijk vind, slechts licht hard, waardoor af en toe ontkalken van de Oracle nodig is.

Over dat gesproken, ik heb hem vanmiddag ontkalkt en ik denk dat mijn theorie klopte - de ontkalkingstemperatuur voor de stoomketel wordt op een lagere temperatuur gehouden, waardoor je in het begin moet wachten tot hij is afgekoeld voordat je hem voor het eerst leegmaakt, maar NIET na het ontkalken. Ik oordeelde dit aan de hand van het feit dat de kopjesverwarmingsplaat tijdens de hele routine slechts licht warm werd. Ik moet bekennen dat ik niet de volledige 20 minuten heb gewacht tijdens de spoelcycli - de verwarmingsindicator gaat na 12 minuten uit, dus ik drukte op de knop om door te gaan naar de afvoerstap op dat moment - tenslotte, als je wacht op de 3 keer 20 minuten plus voorbereidingstijd, vullen, legen en spoelen van de tank etc. kun je afscheid nemen van het beste deel van 2 uur!

Ik denk dat ik me nu wat zekerder voel over de ontkalkingsprocedure.

#27 ·
Ik vermoed dat het toestaan om af te koelen voordat je begint met ontkalken te maken kan hebben met het leegmaken van de brouwketel. Op een DB komt er stoom uit wanneer de ontkalker en de spoelingen worden afgevoerd, dus moet het boven de 100C zijn. Na de daadwerkelijke 20 minuten met ontkalker in theorie staat er dat de boilers in minder dan 5 minuten op temperatuur zullen zijn. Ik kan proberen deze af te tappen kort nadat de kookgeluiden zijn gestopt.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn idee om het met ontkalker in 2 periodes van 20 minuten te laten draaien, niet zo goed werkt als ik zou willen. 2 verse partijen hebben in mijn geval een overschot weggewerkt. Gereviseerde machine die zelfs na een revisie, ontkalking en een bij aankomst nog steeds kalk achterliet. Dat was vrij duidelijk uit het PID-gedrag nadat ik er 2 achter elkaar had gedaan.

:(
Probleem met een revisie echt. Ik heb geen idee wat de eerste eigenaar heeft gedaan. Misschien woonden ze in een gebied waar het water zo hard is dat Sage een alternatieve bron aanbeveelt. Misschien gebruikten ze flessenwater en dachten ze dat ontkalken helemaal niet nodig was. Of misschien is het indicatie-interval van de machine niet correct. Ik krijg heel zacht water uit de kraan, maar een man van Severn Trent waarschuwde me dat ze bij watertekort water uit andere bronnen halen die niet zacht zijn. Kalk en slib daarvan en andere dingen die in water zijn opgelost, voorkomen niet dat de machine werkt - uiteindelijk wel als het zich ophoopt of op een ongelukkige plek terechtkomt, zoals in een magneetventiel. Maakt niet uit welk merk machine het is.

Eén ding dat een zeer ongelukkige storing zou kunnen verklaren waarbij er geen stoom meer wordt geproduceerd, omdat de boiler helemaal niet wordt verwarmd, is de gevreesde klepfout tijdens het ontkalken. Het betekent dat de machine denkt dat de boiler niet is leeggelopen. Dit kan aan 2 dingen liggen: één is slib in de boiler. De andere niveausondes moeten worden schoongemaakt. Wat gebeurt er als iemand de machine uitschakelt en in de normale modus opstart en ervan uitgaat dat er water in de boiler zit? Als hij de verwarming aanzet, blaast een thermische zekering door. LOL Het gekke is dat een gebrek aan ontkalken dit soort problemen veroorzaakt. De enige oplossing als dit gebeurt, is een directe ontkalking in de boilers, zoals in een YouTube-video over een vroege DB die niet over de afvoermogelijkheid beschikte. Het andere gekke aspect is dat alle Sage-machines gemakkelijk te ontkalken zijn. De meeste hebben sleutels nodig, maar kopers zijn terughoudend om het te doen - soms op een DB omdat ze zich zorgen maken over het krijgen van de klepfout. Mensen die duizenden ponden aan machines uitgeven, doen er alles aan om kalkaanslag helemaal te vermijden. Op dat niveau hebben mensen meer verstand - misschien.

Het andere aspect op alle Sage-machines is de 'reinig mij'-indicatie. Het is te lang. Lijkt ~200 shots te zijn. Niet zeker. Wekelijks of tweewekelijks is een betere optie voor een probleemloos leven.

#28 ·
Ja, 200 koffies voor een schoonmaakbeurt lijkt nogal belachelijk - ik doe de mijne ongeveer tweewekelijks met Puly caf, wat waarschijnlijk neerkomt op ongeveer 40 koffies.

Ik spoel de achterkant ongeveer om de dag of wanneer ik het me herinner - wat het eerst komt!