Hallo mensen, ik zoek hulp bij het onderstaande probleem. Alle adviezen worden zeer gewaardeerd.
Probleem:
Koffie wordt niet goed geëxtraheerd op mijn Sage Barista Express Impress. Water komt er prima door als de portafilter is verwijderd, maar tijdens het zetten is de extractie geblokkeerd (druppelt alleen) of loopt te vrij met geen druk.
Stappen die ik heb geprobeerd:
Huidige staat:
Koffie wordt afgegeven, maar met bijna geen druk, wat resulteert in een zwakke smaak.
Probleem:
Koffie wordt niet goed geëxtraheerd op mijn Sage Barista Express Impress. Water komt er prima door als de portafilter is verwijderd, maar tijdens het zetten is de extractie geblokkeerd (druppelt alleen) of loopt te vrij met geen druk.
Stappen die ik heb geprobeerd:
- De waterstroom van de machine getest – stoompijpje en heet water werken beide prima.
- Waterfilter in de tank gecontroleerd – verwijderd/teruggeplaatst, geen probleem.
- Maalgrootte veranderd (ongeveer 7) – resultaten inconsistent.
- Twee reinigingstabletten gebruikt op de originele filterdrager – geen verbetering.
- Met de originele filterdrager:
- Soms komen er slechts enkele druppels koffie door.
- Bij een tweede directe poging stroomt de koffie iets beter (mogelijk omdat de puck al vochtig is).
- Een nieuwe 53 mm filterdrager gekocht (niet-Sage merk) – past prima, maar water spoelt te snel door zonder weerstand en zonder druk.
- Verschillende bonen en meerdere maalgroottes geprobeerd:
- Af en toe werkte het goed na het veranderen van bonen/maalgrootte.
- Nu krijg ik, ongeacht boon/maalgrootte, een zwakke extractie met weinig tot geen druk.
- Probleem is de afgelopen 3–4 maanden inconsistent geweest.
Huidige staat:
Koffie wordt afgegeven, maar met bijna geen druk, wat resulteert in een zwakke smaak.